Uczniowie klasy II A w ramach zajęć rozwijających zainteresowania realizują innowację pt. Kodujemy, główkujemy. Zaproponowane zajęcia z kodowania są odpowiedzią na aktualne potrzeby dzieci, wymogi edukacyjne zawarte w podstawie programowej kształcenia ogólnego i opublikowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej kierunki realizacji polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2020/2021 oraz zmieniający się w bardzo szybkim tempie świat.
Celem zajęć jest kształtowanie umiejętności logicznego myślenia niezbędnego do rozwiązywania problemów i zadań, rozwijanie uzdolnień i zainteresowań informatycznych dzieci, a także umiejętności samodzielnego programowania.
Proponowane aktywności:
– kodowanie na macie tradycyjnej i wirtualnej,
– wykonywanie zdań, kodów spełniających określone warunki,
– rozwiązywanie zagadek, łamigłówek,
– poruszanie się po macie wg ustalonego kodu,
– odszukiwanie błędów we wskazanym kodzie,
– tworzenie kodu umożliwiającego dotarcie do celu,
– kategoryzowanie, układanie rytmów, algorytmów,
– kurs programowania np. na stornie www.studio.code.org (wprowadzenie),
– pokaz programowania robota edukacyjnego (Ozobota i Genibota),
– samodzielne programowanie robotów przez uczniów,
– praca w programie Scratch (wprowadzenie).