Dnia 30.03.2022 r. uczniowie klasy 2A pod opieką wychowawcy Renaty Szerel-Orlof oraz nauczyciela świetlicy Klaudii Rybarczyk wzięli udział w projekcie badawczym finansowanym przez Narodowe Centrum Nauki, którego jednostką realizującą został Uniwersytet Wrocławski, Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych. Kierownikiem projektu Neurosensoryczne, poznawcze i emocjonalne efekty treningu węchowego jest pani dr Anny Oleszkiewcz.
Celem projektu jest poszerzenie wiedzy o roli treningu węchowego we wspieraniu funkcji węchowych, poznawczych i emocjonalnych człowieka. Badania zmierzają do odpowiedzi na pytanie: czy pozytywne efekty treningu węchowego wykraczają poza funkcję węchową i obejmują również procesy poznawcze i emocje.Rozwijanie zmysłu węchu może również okazać się przydatnym narzędziem w procesach edukacyjnych.
Głównym zadaniem naszego spotkania był trening zmysłu węchu. Wyzwaniem każdego zgłoszonego do projektu ucznia było odkrywanie, poznawanie i nazywanie zapachów.
Pod tajemniczym tytułem odkryliśmy ogromny świat zapachów, zamknięty w małych naczynkach oraz fantastyczne warsztaty o zmysłach i emocjach. Spotkanie zakończyły warsztaty muzyczne gry na perkusji, co okazało się wyjątkowo skomplikowane.
Zachwyciła nas również piękna wewnętrzna architektura gmachu Uniwersytetu.