W czasie lekcji w klasach 5-8 korzystaliśmy z drukarki 3D zakupionej przez szkołę w ramach projektu Laboratoria Przyszłości. Naszym celem był wydruk elementów, które mogą być wykorzystane na lekcjach matematyki i biologii oraz na zajęciach dodatkowych. Uczniowie bardzo chętnie podeszli do nauki obsługi drukarki 3D – już po kilkunastu minutach sprawnie obsługiwali sprzęt i wspólnie zdecydowaliśmy, co wydrukujemy.

Jako pierwsze powstały modele figur przestrzennych, przydatnych na lekcji matematyki oraz model wnętrza ucha, który wykorzystany został na lekcji biologii. Uczniowie mogli śledzić, jak wygląda proces budowania i zaobserwowali, że środek drukowanego elementu przyjmuje strukturę plastra miodu, co sprawia, że wydrukowane pomoce są jednocześnie lekkie i bardzo wytrzymałe.

Drukarka 3D, oprócz możliwości tworzenia prostych i nieskomplikowanych struktur, pozwala także na budowanie wieloelementowych, skomplikowanych modeli. Dzięki niej lekcje mogą być urozmaicane ciekawymi pomocami dydaktycznymi, stworzonymi bezpośrednio przez uczniów.

 

Natalia Cisek

nauczycielka biologii i matematyki